Zadzwoń: 801 006 206, 22 456 3000 pn-pt 8-21
Napisz do nas: info@taktofinanse.pl

6 sposobów na pokonanie stresu

29.03.2016  

Stres to Twoja reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego. Naucz się ją kontrolować, warto!

Stres to Twoja reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań. Skoro to TWOJA reakcja, więc zależy tylko od Ciebie.

 

Naucz się więc ją kontrolować, warto! Zbyt silny lub zbyt długi stres jest nadmiernym obciążeniem dla sił witalnych organizmu. Powoduje wiele często przykrych i trudnych do wyleczenia dolegliwości. Niektórzy badacze są zdania, że stres leży u podstaw nawet 80% wszystkich chorób. Dziś przedstawimy kilka metod radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami.

 

Ruch

Najlepszą metodą na rozładowanie stresu jest ruch - odpowiednio intensywny i w odpowiedniej ilości. Stres kumuluje się w ciele, spina mięśnie. Ruch likwiduje napięcia i blokady, umożliwia przywrócenie krążenia endorfin powysiłkowych w organizmie. Jest naturalnym i najszybszym sposobem na odreagowanie i odprężenie. Forma ruchu zależy od Ciebie, wybierz to, co lubisz i co sprawi Ci prawdziwą radość.

Wyciszenie

Relaksacyjnie działają również ćwiczenia oddechowe. Znajdź ciche, spokojne miejsce, połóż się swobodnie na podłodze. Zamknij oczy i myśl tylko i wyłącznie o swoim oddechu. Zacznij od głębokiego oddychania. Weź długi, głęboki wdech, policz do 10 i powoli zacznij wypuszczać powietrze znów licząc do 10. Ćwiczenie powtórz 10 razy, a zauważysz, że twoje ciało zacznie się relaksować. Zaciśnij jedną dłoń w pięść, policz do 10 i powoli rozluźniaj uścisk znów licząc do 10. Powtórz to samo z drugą dłonią. Za każdym razem głęboko oddychaj. Napnij prawe ramię, wytrzymaj tak do 10 i delikatnie je rozluźnij licząc do 10. To samo powtórz z lewym ramieniem. Oddychaj głęboko. Następnie napinaj, nogi, stopy, twarz i na końcu całe ciało. Skup się na głębokim oddychaniu, a stres ustąpi.

Spacer

Wyjdź na zewnątrz, spaceruj przez minimum 30 minut - dotlenisz organizm i uspokoisz się. Posłuchaj podczas spaceru spokojnej muzyki, która nie wzbudzi w Tobie agresji i nie zwiększy uczucia stresu. Wyłącz się na chwile od świata zewnętrznego, spaceruj i nuć ulubioną piosenkę.

Zajmij ręce (i myśli)

Przyjrzyj się swojemu otoczeniu, czy nie ma wokół Ciebie bałaganu, który wpływa na Ciebie negatywnie? Posprzątaj mieszkanie, zrób porządek w piwnicy, pozbądź się starych nieużywanych rzeczy. W dalszej perspektywie zastanów się, czy nie chcesz zmienić czegoś więcej w mieszkaniu: może malowanie lub remont?

Porozmawiaj z kimś

Usiądź wieczorem z drugą połówką, otwórzcie wino i po prostu porozmawiajcie. Daruj sobie w tym jednym dniu sprzątanie, gotowanie czy nadrabianie służbowych zaległości. Możesz też zadzwonić do przyjaciółki lub przyjaciela i umówić się na kawę lub piwo. Opowiedz bliskiej osobie o swoim problemie, poradź się kogoś, kto spojrzy na sytuację obiektywnie i bez zbędnych emocji.

Uśmiechnij się!

Nie bez powodu istnieje powiedzenie, że śmiech to zdrowie. Gdy się uśmiechasz, Twój mózg „myśli”, że wszystko już jest dobrze i jest to sygnał do wyłączenia stresu. Stań przed lustrem i zacznij się uśmiechać do siebie. To działa! Obejrzyj komedie, skecz ulubionego kabaretu, poczytaj dowcipy w Internecie.

 

Wypróbuj koniecznie nasze sposoby. Nie usuną co prawda z Twojego życia przeszkód i trudnych sytuacji, ale na pewno pomogą sobie z nimi poradzić.

 

 

Najlepiej zrelaksujesz się na wyjeździe? >>> TAKTO Finanse umożliwi natychmiastową realizację planów


WRÓĆ
 

Wykorzystujemy pliki cookies SPRAWDŹ JAK