Hit wśród pożyczek - Takto Finanse Weź pożyczkę online i otrzymaj online

BLOG

Polski rynek e-commerce rośnie w siłę

ROZRYWKA Opublikowano: 11.02.2021

W ubiegłym roku światło dzienne ujrzał raport E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, badający przyzwyczajenia i preferencje Polaków względem zakupów przez internet. Zgodnie z przewidywaniami specjalistów, popularność sklepów on-line nieustannie rośnie. Jak prezentują się tegoroczne wyniki?

Trzech na czterech Polaków kupuje przez internet

Aż 73% Polaków przynajmniej raz zrobiło zakupy w sklepach internetowych. Wynik ten oznacza wzrost o 11 p.p. względem 2019 roku. Rezultat ten nie jest jednak zaskoczeniem – w świetle obowiązujących obostrzeń, e-zakupy stały się bezpiecznym i wygodnym zamiennikiem zakupów stacjonarnych. Rosnące zainteresowanie handlem internetowym jest także zasługą rozbudowanych możliwości wysyłki – 61% klientów odbiera paczki w paczkomacie, a 56% badanych korzysta z ofert firm kurierskich.

Jakie produkty kupujemy najchętniej?

Badania wykazały, że kobiety i mężczyźni wykazywali się odmiennymi preferencjami zakupowymi. Największą popularnością wśród kobiet cieszyły się odzież, obuwie i kosmetyki. Panie chętnie zamawiały również książki, filmy, płyty CD i winyle (również w formie cyfrowej). Badanie wskazuje też, że kobiety w kolejnych latach zamierzają chętniej kupować w sieci meble i dodatki do domu, jak również zamawiać zakupy spożywcze oraz rezerwować wakacje on-line.

Mężczyźni stawiają na elektronikę i motoryzację. Panowie korzystają z internetu, aby zamówić urządzenia RTV i AGD, coraz chętniej decydują się również na zakup samochodów oraz części samochodowych. Dużą popularnością cieszy się również sprzęt i oprogramowanie komputerowe. Wielu mężczyzn deklaruje również chęć zakupu narzędzi i materiałów budowlanych.

 

Polski rynek e-commerce rośnie w siłę

 

 

Z jakich narzędzi korzystamy?

Najpopularniejszym urządzeniem do zakupów w sieci są laptopy, z których korzysta 4 na 5 e-klientów. Na drugim miejscu plasują się telefony komórkowe, po które sięga 69% ankietowanych. Podium zamykają komputery stacjonarne, używane przez 50% osób zamawiających przez internet. Wiodącą formą zapłaty za zakupy online są szybkie przelewy – aż 7 na 10 kupujących decyduje się na tę możliwość uiszczenia opłaty.

Co skłania nas do zakupów w sklepach internetowych?

Opracowany przez Gemius raport przybliża również zakupowe motywacje Polaków. Wśród najczęściej wymienianych zalet e-handlu pojawia się przede wszystkim możliwość złożenia zamówienie o dowolnej porze i bez ograniczeń (takich jak niehandlowe niedziele), niższe ceny, atrakcyjne promocje, łatwy dostęp do produktów specjalistycznych oraz duża liczba porównywarek cenowych.

27% Polaków nie kupuje w sieci

Niechęć do zakupów przez internet deklaruje 27% badanych. Wśród najczęściej spotykanych przyczyn takiej decyzji wyróżnia się przede wszystkim chęć samodzielnej inspekcji produktu przed zakupem oraz obawa o jakość dostawy. Polski konsument wykazuje również sceptycyzm względem płatności online – ponad połowa badanych deklaruje, że najchętniej kupują w sklepach, które posiadają jak największą ilość metod płatności. Część klientów skarży się również na nieintuicyjne rozwiązania technologiczne, które nie pozwalają na złożenie zamówienia. Problem ten dotyczy przede wszystkim urządzeń mobilnych.

Jakie zmiany przyniesie rok 2021?

Wszystkie trendy wskazują, że obecny rok upłynie branży e-commerce pod znakiem kolejnych rekordowych obrotów. Konsumenci coraz chętniej przekonują się do zakupów przez internet, a sklepy dokładają wszelkich starań, aby zyskać uwagę niezdecydowanych klientów. Kluczowym czynnikiem bez wątpienia będą również potencjalne obostrzenia, związane z dalszym przebiegiem epidemii koronawirusa. Sektor zakupów on-line rozwija się nieustannie a 2021 rok prawdopodobnie przyniesie nam kolejny wzrost zainteresowania e-zakupami.


brak ocen  

WRÓĆ

Jesteśmy wiarygodni

Odpowiedzialny Pożyczkodawca Takto Finanse Takto Finanse podlega pod Ustawę o Kredycie Konsumenckim
 

TAKTO Finanse chce świadczyć usługi na najwyższym poziomie i w tym celu wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies, a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies.