Hit wśród pożyczek - Takto Finanse Weź pożyczkę online i otrzymaj online

BLOG

Sprzedawca utrudnia Ci przeprowadzenie reklamacji? Co robić?

DOM Opublikowano: 03.12.2019

Kupno fabrycznie nowego produktu nie zawsze oznacza, że trafi on do Ciebie w stanie idealnym. Przyczyny takiego stanu mogą być różne – zakupiony towar mógł być niestarannie zabezpieczony podczas transportu, nie można wykluczyć również błędu podczas produkcji. Niezależnie od przyczyny kupującemu przysługuje prawo do otrzymania rekompensaty. Może się jednak zdarzyć, że sprzedawca będzie się starał uniknąć odpowiedzialności za sprzedany towar. W jaki sposób przeprowadzić proces reklamacyjny, aby jego rezultat był zgodny z Twoimi oczekiwaniami?

Jaki skutek może przynieść reklamacja?

Reklamację należy zgłosić u sprzedawcy. Decydując się na rozpoczęcie procedury reklamacyjnej, należy wybrać jedno z poniższych rozwiązań:

  • naprawę kupionego przedmiotu
  • wymianę na nowy egzemplarz
  • obniżenie pierwotnej ceny
  • całkowite odstąpienie od umowy zakupu (dotyczy zwłaszcza poważnych usterek).

Należy pamiętać, że sprzedawca nie ma obowiązku przystać na wybraną przez nas propozycję. Sytuacja taka może mieć miejsce np. w przypadku braku niezbędnych do naprawy części lub niewspółmiernie wysokich kosztów jej wykonania. W takiej sytuacji kupujący powinien wybrać inną z dostępnych metod.

 

 

 

 

 

Sprzedawca utrudnia Ci przeprowadzenie reklamacji? Co robić?

Pierwsza reklamacja – obowiązki i prawa sprzedawcy

Jeśli w pierwszej reklamacji, zawnioskujesz u sprzedawcy o obniżenie ceny lub zechcesz odstąpić od umowy, sprzedawca ma prawo zaproponować naprawę bądź wymianę produktu. Po naprawie produkt musi być identyczny z nowym, sprawnym egzemplarzem, a sam proces powinien być przeprowadzony jak najszybciej. Jeśli pierwsza reklamacja nie zakończy się naprawieniem usterki lub pojawi się nowa wada, możesz wystąpić o obniżenie ceny. W przypadku dużej wady produktu, sprzedawca nie powinien odmówić uznania Twojego roszczeniem.

Jeżeli w reklamowanym towarze wystąpiła ponownie wada (niekoniecznie taka sama) lub sprzedawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków w ramach rozpatrywania pierwszej reklamacji, masz prawo żądać obniżenia ceny lub - jeżeli wada jest poważna - odstąpić od umowy. W takiej sytuacji sprzedawca będzie musiał uznać roszczenie i nie będzie mógł go zmienić.

Formalne wymogi reklamacji

Najbezpieczniejszą formą reklamacji (tj. taką, która dopełnia wszystkie niezbędne wymogi formalne) jest zawiadomienie przesłane listem poleconym. Wbrew spotykanym często opiniom, do złożenia reklamacji nie jest konieczny paragon. Jest on jednak przydatny, stanowi bowiem namacalny dowód zawarcia umowy zakupu. W przypadku zakupu w sklepie internetowym, transakcja może być potwierdzona przy pomocy adnotacji na osobistym koncie klienta. Portale aukcyjne, takie jak Allegro, pełnią rolę pośrednika pomiędzy obiema stronami, przechowując dane na temat zakupu.

Reklamować można każdą usterkę, która pojawiła się w ciągu dwóch lat w rezultacie normalnego użytkowania produktu. Jeśli awaria ujawniła się w pierwszym roku po zakupie, przepisy mówią, że istniała ona w momencie zakupu. W takiej sytuacji na sprzedawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że wada jest rezultatem niewłaściwego użytkowania.

Jeśli decydujesz się na obniżenie ceny, wymianę bądź naprawę uszkodzonego produktu, sprzedawca musi ustosunkować się do Twojego żądania w ciągu 14 dni roboczych. Po tym czasie reklamacja automatycznie uznana jest za słuszną, a sprzedawca musi postąpić w wybrany przez Ciebie sposób. Należy jednak pamiętać, że okoliczności te nie dotyczą odstąpienia od umowy zawartej stacjonarnie, zakupów „na firmę” (tj. przedmiotu przeznaczonego do wykonywanej działalności) oraz w przypadku umów sprzedaży, zawartych pomiędzy dwoma osobami fizycznymi (np. aukcja na Allegro od osoby prywatnej).

Zdecydowałeś się na zwrot zakupionego towaru i chcesz nabyć lepszy model, na który brakuje Ci funduszy? Wystąp o pożyczkę do TAKTO Finanse – maksymalna kwota wniosku to nawet 25 tys. złotych, które możesz rozłożyć na komfortowe 36 rat.

 


brak ocen  

WRÓĆ

Jesteśmy wiarygodni

Takto Finanse stosuje się do Zasad Dobrych Praktyk kpf Odpowiedzialny Pożyczkodawca Takto Finanse Takto Finanse podlega pod Ustawę o Kredycie Konsumenckim
 

TAKTO Finanse chce świadczyć usługi na najwyższym poziomie i w tym celu wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies, a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies.