Zadzwoń: 801 006 206, 22 456 3000 pn-pt 8-21
Napisz do nas: info@taktofinanse.pl

Zdrowy ruch dla każdego

24.03.2016  

Uprawiając sport, możesz obniżyć ciśnienie, poziom złego cholesterolu, spalić nadmiar tkanki tłuszczowej oraz wyleczyć stres i depresję. Do dzieła!

Ruch to zdrowie – to niezaprzeczalny fakt, który już od ponad pół wieku powtarzają lekarze. Jazda na rowerze, poranny jogging oraz codzienne ćwiczenia – to najczęstsze rodzaje aktywności, które poprawiają samopoczucie i są skutecznym sposobem na długowieczność. Uprawiając sport, możesz obniżyć ciśnienie, poziom złego cholesterolu, spalić nadmiar tkanki tłuszczowej oraz wyleczyć stres i depresję, napięcie przedmiesiączkowe i inne schorzenia.

 

Mały sportowiec

W okresie przedszkolnym dziecko odczuwa wielką potrzebę ruchu, ma nadprzyrodzone pokłady energii, które warto spożytkować w mądry sposób. Sport wzmocni organizm dziecka, pomoże w rozwoju fizycznym, umysłowym i społecznym. Zajęcia sportowe zapobiegną otyłości, wzmocnią odporność i zbudują zdrowe nawyki. Idealnymi sportami dla dzieci w wieku przedszkolnym są: sztuki walki, pływanie, taniec i balet.

Wiecznie zajęty

Od dziecka lubiłeś sport i ruch, ale teraz gdy pracujesz i zajmujesz się rodziną, kompletnie nie masz na to czasu? Zbyt dużo pozytywnych aspektów ma sport, aby z niego zrezygnować. Zastanów się, może mógłbyś dojeżdżać do pracy rowerem? Nie dość, że zaoszczędzisz na biletach lub paliwie, to jeszcze zdrowo poruszasz. Nie masz roweru? Nie szkodzi. Wracając z pracy, możesz wysiąść z autobusu kilka przystanków wcześniej i zrobić sobie energiczny spacer. Świetnym treningiem dla zapracowanych jest Crosffit. To plan treningowy będący alternatywą dla monotonnych ćwiczeń na siłowni. Wykonywane ćwiczenia angażują całe ciało, ze szczególnym zaakcentowaniem pośladków, ud, mięśni brzucha. Osobom, które wolą ćwiczyć w domu polecamy Tabatę, czyli czterominutowy interwałowy trening metaboliczny, w równomierny sposób angażujący jak najwięcej mięśni naszego ciała. Ćwiczenia wykonywane 2 lub 3 razy w tygodniu w szybkim czasie pozwalają osiągnąć lepszą formę oraz samopoczucie. I nie martw się, nie musisz wykupywać żadnych drogich karnetów, wystarczy, że poszperasz trochę na YouTube.

Sportowy Senior

Jesień życia to okres, kiedy organizm zaczyna pracować na zwolnionych obrotach. Nie znaczy to jednak, że senior nie może zachować dobrej kondycji fizycznej. Wręcz przeciwnie - aktywność fizyczna jest zalecana dla zachowania sprawności i zdrowia. Przed rozpoczęciem uprawiania sportu warto skonsultować się z lekarzem, który najlepiej podpowie, jaka aktywność fizyczna będzie odpowiednia dla Twojego organizmu. Najbardziej polecany sporty dla seniora to: aqua aerobik, joga i nordic walking. Działają dotleniająco i rozciągająco.

Znudzony sportowiec

Jeżeli nudzi Cię jogging, siłownia, a ćwiczenia w domu są dla Ciebie bez sensu, spróbuj czegoś ekstremalnego z dużą dawką adrenaliny. Musisz się liczyć z większym ryzykiem i ewentualnymi kontuzjami, ale coś za coś. Do najbardziej popularnych tego typu rozrywek należą: BASE jumping, Bungee Jumping, balonotniarstwo, skoki spadochronowe, spacery na linie, skysurfing, lotniarstwo kaskaderskie, lotniarstwo, skoki i loty narciarskie, wolne skoki z samolotu, szybownictwo, windsurfing, wolne nurkowanie (free diving), pływanie długodystansowe, regaty żeglarskie (dookoła świata, oceaniczne), nurkowanie z akwalungiem, surfing, kajakarstwo górskie, skutery wodne, wyścigi łodzi motorowych, snorkling, żeglarstwo szybkie, wakeboarding, rajdy przygodowe, rower górski, żeglarstwo na lądzie i lodzie, snowboard, speed biking, speedskiing, wspinaczka, jazda na BMX, motocross. Na co się odważysz?

 

 

Masz już pomysł, tylko potrzebujesz wyposażenia? >>> Skorzystaj z porządnej pożyczki TAKTO Finanse


WRÓĆ
 

Wykorzystujemy pliki cookies SPRAWDŹ JAK