Szanowni Państwo,

Z dniem 15.02.2023 r., Takto zakończyło przyjmowanie wniosków pożyczkowych.

Obsługa klientów spłacających swoje zobowiązania pozostaje bez zmian. Wszystkich Klientów posiadających aktywną pożyczkę TAKTO zapraszamy do Panelu Klienta, gdzie znajdą Państwo wszystkie aktualne informacje o swoim zobowiązaniu.
Hit wśród pożyczek - Takto Finanse Weź pożyczkę online i otrzymaj online

BLOG

Greenwashing, czyli eko ściema – co to takiego?

DOM Opublikowano: 01.11.2021

Greenwashing to w wolnym tłumaczeniu „malowanie firmy i jej działań na zielono”, czyli budowanie fałszywie proekologicznej narracji w przekazie medialnym czy marketingowym danej marki. Wiele korporacji wykorzystuje w ten sposób rosnące tendencje proekologiczne wśród konsumentów do zwiększenia sprzedaży swoich produktów bądź usług. Sprawdzamy, jak wystrzegać się greenwashingu i czym wyróżnia się zrównoważony biznes.

Greenwashing – co to?

Greenwashing to termin, który nawiązuje do angielskiego „whitewashing”, czyli wybielanie. Po raz pierwszy użył go amerykański działacz na rzecz ochrony przyrody, Jay Wasterwalt, który opisał działanie sieci hoteli, które z rzekomej troski o środowisko naturalne zachęcały swoich klientów do rzadszego wymieniania ręczników. Obecnie Greenwashing jest monitorowany przez wiele organizacji proekologicznych, a także organy rządowe np. Komisję Europejską.

KE w 2020 roku przeprowadziła audyt sklepów ekologicznych, który wziął pod lupę 344 produkty reklamowane jako niewpływające negatywnie na środowisko naturalne. Test wykazał, że aż 42% deklaracji okazało się fałszywych i nieuczciwych z perspektywy prawa Unii Europejskiej, a w 37% zastosowano nieprecyzyjne terminy.

Na szczęście istnieją sposoby uchronienia się przed greenwashingiem. Konsumenci mogą przede wszystkim:

  • szukać dokładnych informacji o oferowanych produktach na własną rękę,
  • sprawdzać, czy proponowane towary są certyfikowane np. odznaczeniem Eco Vert. Warto podkreślić, że w procesie certyfikacji sprawdzany jest nie tylko dany produkt, ale wszystkie działania firmy,
  • pytać producenta o wątpliwe ekologicznie składniki produktu czy działania marketingowe na jego mediach społecznościowych.

Greenwashingprzykłady nadużyć, czyli działania reklamowe, które wprowadzaj w błąd

Przykłady greenwashingu niestety można mnożyć bez końca, jednym z bardziej wyrazistych jest wprowadzające w błąd nazewnictwo np. stosowanie terminu ekogoroszek, zamiast węgiel. Głośno było również o kampanii outdoorowej marki kosmetycznej Palmolive. Firma postanowiła ozdobić wiaty autobusowe kompozycją roślinną z porostów, okraszoną hasłem „Odrobina natury, aby poczuć się w pełni sobą”. Okazało się, że do reklamy wykorzystano martwy, pomalowany na zielono mech.

TAKTO Finanse stawia na bardziej „zielony” biznes

W TAKTO Finanse uważamy, że w dzisiejszych czasach tworzenie odpowiedzialnego biznesu to obowiązek każdego przedsiębiorcy czy firmy. Dlatego zdecydowaliśmy się zmniejszyć zużycie papieru, a korespondencję tradycyjną zastąpiliśmy komunikacją elektroniczną. Z zaoszczędzonych na wysyłkach papierowych środków sadzimy drzewa. Jesienią 2021 roku zasadziliśmy już 339 drzew. Chcesz wspierać planetę razem z nami? Zachęcamy do kontaktu, wszyscy nasi klienci dokładają swoją cegiełkę do dbania o środowisko naturalne.



brak ocen  
TAKTO Finanse
Autor

TAKTO Finanse

Redakcja

Nasz zespół to ponad 40 profesjonalistów (i ciągle się powiększa), którzy od 2012 roku z pasją, pełnym zaangażowaniem i nie zwalniając tempa pracują nad jakością produktu, który proponujemy Wam, naszym Klientom.


WRÓĆ

Jesteśmy wiarygodni