Szanowni Państwo,

Z dniem 15.02.2023 r., Takto zakończyło przyjmowanie wniosków pożyczkowych.

Obsługa klientów spłacających swoje zobowiązania pozostaje bez zmian. Wszystkich Klientów posiadających aktywną pożyczkę TAKTO zapraszamy do Panelu Klienta, gdzie znajdą Państwo wszystkie aktualne informacje o swoim zobowiązaniu.
Hit wśród pożyczek - Takto Finanse Weź pożyczkę online i otrzymaj online

BLOG

Jak ograniczyć zużycie papieru w firmie?

OSZCZĘDZANIE Opublikowano: 22.08.2021

Z przeprowadzonych przez firmę SW Research badań wynika, że coraz więcej pracodawców przywiązuje wagę do wdrażania rozwiązań ekologicznych. Już niemal 7 na 10 pracowników wskazuje, że ich firma poczyniła już pierwsze kroki ku zmniejszeniu negatywnego oddziaływania na środowisko. Warto podkreślić, że zmiana nawyków na bardziej ekologiczne przynosi pozytywne rezultaty zarówno dla środowiska, jak i portfela. Jak ograniczyć zużycie papieru w firmie, aby nie odbiło się to na jakości pracy?

1.      Przejdź na rozwiązania chmurowe

Rozwój technologii informatycznych i zmiany w prawodawstwie sprawiły, że coraz więcej procesów wewnętrznych nie wymaga już sporządzania kopii drukowanych. Na rynku znajduje się wiele typów oprogramowania w odmianach darmowych i płatnych, które wydatnie pomagają w planowaniu grafików, komunikacji w obrębie zespołu czy realizacji założonych działań.

Korzyści z informatyzacji codziennych zadań z pewnością docenią zwłaszcza te przedsiębiorstwa, które umożliwiają specjalistom pracę w modelu zdalnym. Znaczną część czynności, które do tej pory wiązały się z obecnością w biurze, można z powodzeniem przenieść do sieci. Aplikacje chmurowe pozwalają na dostęp do najważniejszych informacji z każdego miejsca z dostępem do internetu.

2.      Przeprowadź audyt urządzeń biurowych

Należy mieć na uwadze, że oszczędność firmowego papieru powinna iść w parze z optymalizacją kosztów związanych z urządzeniami wielofunkcyjnymi oraz drukarkami. Warto pamiętać jednak, że konstrukcje poszczególnych marek mogą cechować się zdecydowanie odmiennymi parametrami eksploatacji. Wśród najważniejszych czynników warto wymienić m.in.:

  • koszt części zamiennych i tonerów,
  • energooszczędność,
  • korzystną umowę dzierżawy bądź leasingu (w przypadku urządzeń wynajmowanych).

Zapoznanie się z powyższymi czynnikami z pewnością przyczyni się do wygenerowania znacznych oszczędności – zarówno na płaszczyźnie finansowej, jak i ekologicznej. Produkowanie mniejszej liczby elektroodpadów w połączeniu z niższym zapotrzebowaniem na energię elektryczną pomaga stworzyć środowisko pracy przyjazne naturze.

3.      Monitoruj źródło wydruków

Każdy pracownik posiada własną definicję wydajnej pracy – jedni z upodobaniem korzystają z rozwiązań cyfrowych, inni preferują gromadzenie danych na papierze. Jednakże, jeśli zauważyłeś, że zużycie papieru, tuszów i tonerów znacząco wzrosło, powinieneś rozważyć inwestycję w narzędzia monitorujące ilość drukowanych stron.

Rozpoznanie problemu pomoże Ci w ustaleniu nowych procedur oraz ustalenie tożsamości pracowników, którzy drukują najwięcej materiałów – wspólnie będziecie mogli rozważyć najskuteczniejsze środki zaradcze, które pomogą ograniczyć zbędne wydruki, przenosząc obieg dokumentów do sieci.

TAKTO Finanse dołącza do odpowiedzialnych przedsiębiorstw

Przedsiębiorstwa z branży finansowej muszą generować znaczną liczbę dokumentów w wersji papierowej. Nasza firma pragnie zrównoważyć swój wpływ na środowisko – dołączyliśmy do akcji portalu posadzimy.pl, dzięki której posadziliśmy już 238 drzew. Pomogło to zwrócić do środowiska niemal 14 ton papieru, zapewniając jednocześnie roczny zapas tlenu dla 159 osób.



Ocena: 5.0/5 ( 1 głosów)  
TAKTO Finanse
Autor

TAKTO Finanse

Redakcja

Nasz zespół to ponad 40 profesjonalistów (i ciągle się powiększa), którzy od 2012 roku z pasją, pełnym zaangażowaniem i nie zwalniając tempa pracują nad jakością produktu, który proponujemy Wam, naszym Klientom.


WRÓĆ

Jesteśmy wiarygodni